יום שבת, 23 בנובמבר 2013

רופא שיניים לילדים



יש כל מיני סיבות כאלה ואחרות אשר מביאות ילדים אל רופא השיניים לקבלת סוגים שונים של טיפולים בחלל הפה שלהם. כאשר הילד ניזוק בשיניו עקב חבלה יש להגיע בדחיפות למרפאתו של רופא שיניים לילדים על מנת לקבל את הטיפול הנדרש בצורה מהירה ואיכותית וכדי למנוע פגיעה גדולה יותר בהמשך הדרך מעבר לחבלה שקרתה. צריך להבין כי ללא כל צל של ספק הטיפול המיידי והעזרה הראשונה אשר אותם מגיש רופא שיניים לילדים חשובים ביותר ברגע הקריטי למבנה הלסת ולהצלת השן הפגועה באותו מקרה.

רופא שיניים לילדים במקרים של נפילת שן קבועה
כאשר ילד נחבל ואחת משיניו הקבועות נופלת יש לשמור על השן בכוס עם חלב ולהגיע תוך שעה אל מרפאתו של רופא שיניים לילדים כדי להחזיר את השן למקומה. יש להניח קרח במקום החבלה להורדת הנפיחות ולמניעת שטפי דם.

רופא שיניים לילדים במקרה של שן שבורה
כאשר נשבר חלק מהשן יש להביא את החתיכה למרפאתו של רופא שיניים לילדים לשם הדבקתה לפי הצורך. במידה והשבר עמוק בכותרת השן, רופא שיניים לילדים ישחזר את החלק השבור באופן מיידי.



רופא שיניים לילדים במקרים של שיני חלב מתנדנדות
בגיל 6 נושרות השיניים הראשונות ובמקומם צומחות אחרות ולעיתים כשזה קורה במקביל יזדקק הילד לטיפול של רופא שיניים לילדים. הצפיפות בחניכיים, שן היוצאת על שן אחרת ועוד דורשים התערבות של רופא שיניים לילדים או לאורתודנט בגיל מאוחר יותר.

האם למשוך שיניים מתנדנדות?
הורים רבים מפחדים שילדיהם יבלעו שן מתנדנדת ולכן הם רוצים לשלוף אותה ובכך לעזור לילדם. רופא שיניים לילדים בדרך כלל אינו ממליץ למשוך שיניים מתנדנדות ולתת להן ליפול באופן טבעי מכיוון שהמשיכה עלולה לגרום לדימום. הילד יכול לנדנד את השן עם לשונו ובכך לעזור בנפילתה הטבעית. רק אם השן תלויה על קצה העור ניתן לעזור לילד ולהוציאה. כמו כן, יש לפנות לרופא שיניים לילדים במקרה בו לא נשרו כל שיני החלב ונוצרו 2 שורות של שיניים: שיני חלב ושיניים קבועות שצמחו.