יום שלישי, 6 במרץ 2012

ניתוח טכני


על ניתוח טכני של מניות – יתרונות וחסרונות

ישנן שיטות שונות להשקיע בבורסה, הרואות את ההשקעה בצורה שונה ואשר נגזרת מהן מדיניות שונה של מסחר במניות. אחת השיטות היא השיטה לפיה בודקים את ערכיהן של מניות על פי הערכת החברה עצמה: מה היא החברה, מה מטרותיה ובאופן כללי – הערכת הסיכויים של החברה להצליח, וכתוצאה מכך לעליית ערכן של המניות. הבעיה עם שיטה זאת היא שרווחים בדרך כלל רואים רק לאחר זמן ארוך מאוד, ובדרך כלל התשואה איננה מאוד גדולה. מול אלה ישנה שיטה המבצעת ניתוח טכני של המניות, ועל פיו מחליטים אם זה הזמן לקנות או למכור את המניות.

שיטת ניתוח טכני של מניות

בגדול? הרעיון הוא שכאשר יודעים שהמניה הולכת לעלות, כדאי לקנות. לפני שהמניה מתחילה לרדת (ובכל מקרה לפני שהיא יורדת מתחת למחיר בו רכשנו אותה) – כדאי למכור. המדובר בניתוח טכני של המניה בלבד. לא כל כך משנה מי החברה העומדת מאחורי המניה. מה שמשנה הוא איתור הדפוסים של התנהגות המחיר של המניה. ניתוח טכני מנסה לאתר את הדפוסים האלה, על פי הניסיון שנצבר מהתנהגות שווקי ההון לאורך השנים. 


באמצעות תוכנות ניתוח טכני ניתן לעקוב אחר מניות ועל פי התנהגות המחיר שלהן אפשר לזהות דפוסים שיסייעו לנו לבחור את המניות הנכונות להשקיע בהן: מניות אשר מחירן נמוך ואשר מחירן צפוי לעלות בקרוב. לאחר שעל פי הניתוח נמצה את הסיכוי לעליית הערך בטווח הקרוב של המניה – נמכור אותה.

שיטת ניתוח טכני של מניות הוכיחה את עצמה

ישנם דפוסים חוזרים בהתנהגות של מניות שונות, אשר ניתן לסמוך עליהם במידה רבה. כלומר, בהחלט ניתן ללמוד מהנהגות השוק ולהסיק ממנה לגבי תגובות עתידיות. אמנם מדובר בתחום הדורש לימוד בטרם תוכלו להתחיל להתנסות, אבל אם רק תחכו – בטוח לא תרוויחו. אין טעם לשבת על הגדר - למדו, התנסו, תרגלו ולבסוף – תוכלו להרוויח כסף על ידי ניתוח טכני של מניות. גם אתם יכולים לקחת חלק בשוק ההון וליהנות מהשקעה מושכלת ובצידה רווחים לא רעים בכלל.