יום שני, 21 באוגוסט 2017

תמ"א 38 2



תיקון תמ"א 38 2 קובע שניתן לא רק לחזק מבנים קיימים ישנים בפני רעידות אדמה, אלא להרוס אותם לחלוטין. התיקון משנה למעשה את נוסח תכנית המתאר הארצית מעיבוי בלבד לסוג של פינוי-בינוי ולכן הוא משפיע על יזמים ובעלי נכסים. 

בראש ובראשונה, המשמעות של התיקון היא אטרקטיביות גדולה יותר של הפרויקטים עבור היזמים. הרבה יזמים ויתרו בעבר על האפשרות לבצע את תכנית המתאר הארצית לחיזוק מבנים קיימים בפני רעידות אדמה בגלל שלא השתלם להם לחזק אותם, אך כיום הם יכולים לנצל את התיקון בשביל להרוס את המבנים לחלוטין ולקבל בתמורה תוספות בנייה רבות יותר.

כל תיקון בחוק שמרחיב את מספר הפרויקטים של תמ"א 38 פועל בסופו של דבר לטובת הציבור הרחב. אחת המטרות של תכנית המתאר הארצית היא להגדיל את היצע הדירות, כמו גם לחזק מבנים קיימים שקיבלו היתר בנייה לפני חודש ינואר 1980. בעקבות תמ"א 38 2 שנכנס לתוקף בפברואר 2010 צפויים להיות יותר בניינים שעוברים חיזוק ברחבי הארץ ויותר דירות פנויות להשקעה, להשכרה ולמגורים.


מי יכול לעזור ליזמים לנצל את היתרונות של תמ"א 38 2?
כמובן שהדרך לנצל את היתרונות של תמ"א 38 2 היא לעקוב אחר מאפייני וסעיפי החוק. יש לבחון את האופן שבו החוק בא לידי ביטוי בכל מקום בארץ, לבדוק עדכונים רלוונטיים ובמידת הצורך להביא לידי ביטוי סעיפים נוספים. 

רצוי להתייעץ עם עורכי דין ויזמי תמ"א 38 2 ולקבל פרטים על חברות שעוסקות בענף. מבחינת הדיירים, הדבר החשוב ביותר הוא לבחור חברה מקצועית שיודעת להתמודד עם הסעיפים של תמ"א 38 2. כך ניתן לסיים את הפרויקט במהירות ולהעלות את ערך הנכסים.