בעלי עסקים צריכים להבין את היתרונות של מענה אנושי עבור קהל היעד והלקוחות שלהם. קודם כל, מענה אנושי מייצג את הדרך הכי טובה להעניק לכל לקוח קיים יחס אישי. כאשר לקוחות קיימים יוצרים קשר עם העסק, הם מצפים שבצד השני יהיה נציג שיקשיב להם ויגלה נכונות לעזור. אבל אם הלקוחות הקיימים יוצרים קשר עם העסק ומקבלים תשובה ממענה אוטומטי, סביר להניח שהם ירגישו מאוכזבים.
הטעות הנפוצה של בעלי עסקים היא לחשוב שאין מקום להציע מענה אנושי עבור לקוחות קיימים. אז נכון שאותם לקוחות של העסק כבר קנו את המוצר או השירות שהוא מציע, אבל השאיפה היא כל הזמן להתפתח ולהתקדם. אם רוצים שהלקוחות הקיימים ימליצו על העסק הזה גם לאנשים אחרים, הדרך היחידה לעשות את זה תהיה לתת להם שירות טוב. בפועל, שירות טוב נמדד בין היתר גם ברמת הזמינות של מענה אנושי.
מענה אנושי גם ללקוחות חדשים
אי אפשר לדבר על היתרונות של מענה אנושי בלי להזכיר את מערכת היחסים של העסק עם לקוחות חדשים. בניגוד ללקוחות קיימים שיוצרים קשר עם המוקד על מנת לברר לגבי תקלות, בעיות, או שירות של מוצרים קיימים, כאן מדובר על כאלה שמתעניינים באפשרות הראשונית של רכישת מוצר. אז אם רוצים שאותם אנשים גם יבצעו את העסקה ולכן גם יגדילו את ההכנסות והרווחים של העסק, חשוב מאוד לתת להם מענה אנושי ברמה גבוהה.
מענה אנושי ברמה גבוהה מאפשר להניע אנשים לפעולה ולעודד אותם לבצע מגוון רחב של עסקאות. יתרה על כך, מענה אנושי יכול להשלים מאמצי שיווק באתרי אינטרנט ולשמש בתור עוד זרוע שבו העסק שומר על קשר עם הלקוחות.