יום שני, 7 בינואר 2013

גבישים



גבישים קריסטלים
האופי העיקרי של גבישים קריסטלים מאופיין בסדר פנימי מיוחד. בטבע אפשר למצוא חומרים הקיימים בצורת גבישים כמו קוורץ וגם גבישי מלח. גבישים הם בעלי צורה יפה וסימטרית קבועה. בטבע קשה למצוא מבנים גדולים של גבישים, אלא שהם מופיעים כמספר גבישים אשר צמודים אלה לאלה. רוב אבני החן הינם גבישים גדולים ( ובמיוחד יהלומים ) שסדרם מגיע לכדי נפחים גדולים. היהלום ידוע גם כצורת המוצק של הפחמן .
תכונות של גבישים
גבישים הם בעלי תכונות מיוחדות אשר מקורן במבנה הגבישי שלהם. הסדר הפנימי של הגביש הוא זה אשר יוצר את קוו השבירה שלו ותכונה ייחודית זו מכונה פצילות. גבישים קריסטלים הינם אלה המייצגים העיקריים של משפחת הקוורץ אשר היא נחשבת למשפחת האבנים הנפוצה והידועה ביותר והם מגיעים במגוון צבעים רחב. גבישים מסוג קריסטל קוורץ הם אבנים ללא צבע ושקופים ובמקרים מסויימים חצי שקופים. רק במקרים נדירים ימצאו גבישים כאלה אטומים לחלוטין .

גבישים קריסטלים ואנרגיה
האנרגיה של גבישים קריסטלים נחשבת בתור אנרגיה של אור גבוה ובעולם הקריסטלים נחשב הקוורץ כאבן מובילה ואשר תכונתה העיקרית היא הגברת האנרגייה. אבן הקריסטל נחשבת כתומכת רוחנית וכממריצת האנרגיות באדם בצורה טובה ביותר. היא מוסיפה לחיזוק האנרגייה בגוף ותורמת להעברת אנרגיה, וכמו כן מקשרת בין המימד בפיזי והמחשבתי ומעניקה היטהרות מחשבתית. אנשים בעלי חוסר יציבות רגשית ימצאו אבנים אלו כמאד עוזרות לחיזוק הרגש .

גבישים קריסטלים לעזרה וטיפול
כיום ניתן לרכוש קריסטלים בצורות שונות ובצבעים שונים בחנויות אשר מתמחות בסוג חומרים אלו. לכל גביש כזה תכונות ייחודיות משלו ויש לבדוק היטב את תכונותיו לפני הרכישה. מציאת גביש קריסטל בנוכחות אדם אשר נזקק לעזרה בתחומים שבהם תכונות הגביש דומיננטיות יכול לעזור מאד ולשפר את חיי האדם. בגבישים קריסטלים משתמשים גם לסיוע בתחומי הרגש והנפש, אך גם לסיבוכים פיזיים מסויימים . אבנים אשר מצויות בטבע התבררו במהלך השנים כבעלות סגולות שונות כאלה ואחרות ואין כל ספק כי גבישים קריסטלים הם סוג מאד בולט מתוך המגוון העצום של אבנים.