יום רביעי, 8 ביוני 2011

בואו לאכול איתי


על התוכנית בואו לאכול איתי והסיבות הרבות לראות אותה:

התוכנית בואו לאכול איתי היא תוכנית הדגל החדשה של הערוץ הראשון. הערוץ רכש את הפורמט הבריטי שהפך אצלם להצלחה גדולה בשנים האחרונות ולא בכדי. מדובר על תוכנית פורצת דרך בתחום הריאליטי והבישול ואין ספק שמי שיראה אותה ילמד הרבה על אירוח, תרבות ואוכל.
מדובר על תוכנית שונה ממה שהכרנו עד היום מבחינת סדר הגודל שלה. היא נפרשת על פני חמישים פרקים ובכל פרק אנו נחשפים למארח אחר בביתו, במהלך התוכנית לכל מארח יש הזדמנות להציג את צורת האירוח שלו, את הבית שלו, את הדרך שבה הוא מבשל וכמובן את האוכל אותו הוא מבשל, המשתתפים האחרים עצמם הם השופטים של כל תוכנית ומשום הבדלי התרבות הרבים יש להניח כי יהיו חילוקי דעות בניהם.


בואו לאכול איתי - פורמט התוכנית:

פורמט התוכנית בואו לאכול איתי מתבסס על התוכנית הבריטית המקבילה. בכל שבוע יתחרו חמישה אנשים על תואר המארח הטוב ביותר כאשר המשתתפים האחרים הם למעשה השופטים. מי שצובר את מירב הנקודות יהיה זה שיוכתר כמארח הטוב ביותר.

התוכנית תשודר בכל יום בערב למשך חודשיים וחצי, בכל פרק מארח אחר יציג את צורת האירוח שלו, את האוכל אותו הוא מבשל ואת הדרך שבה הוא נוהג לארח אנשים בביתו. המשתתפים האחרים ייתנו לו דירוג ומי שיזכה לדירוג הגבוה ביותר יוכרז כמנצח של אותו שבוע.

בואו לאכול איתי - ריאליטי ראשון בערוץ הראשון :

הערוץ הראשון חרת על דגלו לפני שנים רבות להיות הערוץ האיכותי שאינו מוכתם בריאליטי, אך כנראה שגם ערוץ זה שימיו הקשים מוצא כי פורמטים מסוימים יכולים להיות איכותיים וזאת גם כאשר מדובר על תוכניות ריאליטי. לא מדובר כאן על מתחרים חצי עירומים שמוכרים את נשמתם כדי לזכות במכונית או מיליון שקלים, אלא על אנשים כמוני וכמוך שאוהבים לבשל ורוצים להציג את האירוח שלהם בטלוויזיה.

בסופו של דבר מדובר בתוכנית
הריאליטי האיכותית ביותר שעלתה על המשך בשנים האחרונות והתקווה הגדולה היא שהיא תהיה להצלחה כמו שהיא הצליחה בבריטניה. אחרי התוכנית מאסטר שף בערוץ 2, גילינו שגם תכנים איכותיים יכולים להיות פורמט מנצח בתחום הריאליטי, אולי זה בגלל שכבר נעשה הכול בתחום הריאליטי ועכשיו אנחנו פנויים לחזור לאיכות ואולי זה בגלל שהריאליטי פנה על היום לקהל יעד מאוד מסוים, מה שבטוח הוא שגם לקהל המבשלים ואוהבי האירוח יש עכשיו לאן לפנות ואין ספק שהפורמט האיכותי עלול לגבור על מתחריו.