יום שבת, 18 בדצמבר 2010

לרדת בגדול


לרדת בגדול – מתחילים לסכם

עונת הזוגות של לרדת בגדול הייתה אחת העונות היפות והמרגשות של לרדת בגדול. אין ספק שהכנסת זוגות אל תוך התוכנית הכניסה מטען מבורך של רגש ושל התרגשות. מעבר למאבק במשקל, כל זוג נלחם כדי לחזק את השני וכדי לשרוד את ההדחות האכזריות.
בזכות השינוי בפורמט, עושה רושם שהתוכנית לרדת בגדול היא הדרמה הטובה ביותר בטלוויזיה כרגע. אמנם מדובר בתוכנית ריאליטי לכל דבר, עם הגימיקים ועם הכל – אבל לרדת בגדול נוגעת באנשים עם בעיות אמיתיות – באנשים עם כאב.



לאורך התוכנית לרדת בגדול, אנו רואים פעם אחר פעם את הקשר בין משקל יתר לבין בריאות. בין אם אלו כאבי הראש וההתקפים של אסתר ובין אם אלו ניסיונותיה של מלכי להיכנס להריון. משקל יתר מעמיס על הגוף שלנו וגורם למערכות רבות לא לתפקד כמו שצריך. כלומר לרדת בגדול היא לא רק מאבק על המראה החיצוני  ועל המצב רוח – אלא מדובר במלחמה על החיים, פשוט כך.

גם הליהוק לעונה הזו של לרדת בגדול היה מוצלח במיוחד. טיפוסים חזקים כמו ליאב, יונתן וכפיר ליוו אותנו במשך תוכניות ארוכות במשימות מפרכות ובקשיים פסיכולוגיים קשים ביותר.

גם הבנות לא איכזבו. לארה הקסימה אותנו עם כח הרצון שלה ואפרת הראתה לנו מהי עקשנות. ככל שהתקדמה התוכנית התחברנו יותר ויותר אל הדמויות.

מי ינצח בסוף?
עדיין קשה לדעת מי יהיה המנצח הגדול של העונה הזו של לרדת בגדול. בכלל, אחד הדברים הכי מעניינים הוא לראות את כל המתמודדים שוב על אותה במה בסיום התוכנית. לראות כמה הם הצליחו להוריד בשנה האחרונה...



מעבר לכך, המנצח הגדול של לרדת בגדול הוא מי שיצליח בעתיד לשמר את הרגלי התזונה הנכונים ואת אורח החיים הבריא. זכור לנו היטב סיפורו של מוטי שירד יותר מ-100 קילו ואח"כ התרסק. לא קל להתמודד עם החלל הריק שאחרי התוכנית ותפקידם המאמנים הוא להכין את המתמודדים ליום הקשה שאחרי.

כצופים, עלינו להעריך מאד את המאמץ וההקרבה של כל אחד מהמתמודדים. השמנה היא צרה צרורה והיא בד"כ בעקבות משברים נפשיים גדולים. יש להעריץ את המתמודדים של לדרת בגדול.